Catba - 12, 13 november

14 november 2018 - Cat Ba Island, Vietnam

Allereerst wat leuk dat jullie de blog lezen en reageren op de blog en ook op de app krijgen we leuke reacties! (Ff voor de goede orde Marvin schrijft dit allemaal dus alle lof naar hem..... aldus JW die dit er nog snel even bij schrijft).

De dag begon vroeg, om 06.45uur ontbijten want 07.30uur melden bij de bus. Als je een adres krijgt die alleen heel ergens anders uitkomt kan je lang wachten op je ligbus. Gelukkig waren zijn we op tijd vertrokken en hebben we tour de Sa Pa nog een keer over gedaan alleen nu met backpack op en lopend/rennend. Uiteindelijk hebben we 4x langs de bus gelopen en gevonden. We hadden een lekker plekje uitgezocht samen op een 3 persoonsplek. Aangezien we een hele sociale chauffeur hadden die onderweg iedere 5km een local oppikte en die weer na 5km ergens afzette was de bus bommetje vol. Geen probleem je legt wat matjes op de grond en je hebt extra ligplekken. Je begrijpt dat de reis hierdoor wat langer duurde. Eenmaal in Hanoi  aangekomen snel haasten naar de volgende ophaalplek om door te gaan naar Cat Ba island. Dit is een eiland 2,5uur met de bus en 30 min. varen. Na 12uur reizen zijn we er snel klaar mee. Leuke boottocht geboekt voor de volgende dag en hoe kan het anders nog even een drankje. Het hotel is cheap maar prima voor 2 nachten.

Dinsdag: goedemorgen zonder zorgen maar wel met bewolking. Na het ontbijt staat het busje voor de groepstour klaar. In de haven aangekomen liggen er allemaal “mooie” en “luxe” houten boten en je raad het al; de meest gammele daar zitten wij op. Leuke mensen ontmoet ook Nederlanders, ja op een of andere manier trek je dan naar elkaar. Wat hebben we gezien en gedaan;

Monkeyisland, met brutale apen joh maar wel schattig en DE rots beklommen
Zwemmen op open zee
Lunchen op de boot
Kajakken door baaien heen (JW: met prachtige rotsformaties en apen die niet te zien waren) chique worden kent die man toch hè
Afsluitfeestje o de boot, nou dat vraagt om toelichting, onze guide zong zelf wat liedjes in het Vietnamees/Engels heel leuk

Terug in de haven het busje weer in en ook deze chauffeur was heel sociaal alleen in ons voordeel. Hij heeft ons afgezet bij Cannon fort, een viewpoint en een plek waar tijdens de Vietnamoorlog Noord-Vietnam verdedigd werd. Sowieso al indrukwekkend door het oorlogsmuseumpjes en een nog indrukwekkender het uitzicht dat je hebt over een deel van de 1969 eilanden van Noord-Vietnam (zie de foto,s). Dit uitzicht krijgt je niet cadeau neenee daar moet je eerst je slippers aan verslijten de heuvel op.  Na deze indrukwekkende dag zijn we in een heel gezellig restaurant gaan eten en nog een afzakkertje gedaan met een stel Nederlanders van de boottour. Dit was weer een geslaagde dag. Morgen gaan we terug naar Hanoi en dan met het vliegtuig door naar Da Nang. Waar we tijdens het schrijven van dit verhaal net zijn aangekomen.....

Ik zeg maar zo ik zeg maar woef en de groeten aan je voeten!!

1. Andrea scharphof:
    14 november 2018
    Ik heb er weer van genoten van jullie verhalen! Kus😘
  2. Angelique:
    14 november 2018
    Ik zie maar 1 brutale aap😂
  3. Kitty Grundeken:
    19 november 2018
    Hey boys, leuk reisverslag. Geen last van het weer gehad? 🌞