Hoi An/Da Nang/Phu Quoc, 20-25 november

27 november 2018 - Phu Quoc, Vietnam

Waarschuwing vooraf.... onderstaande tekst is lang.... langer dan lang maar ook weer niet zo lang....

Vandaag een klein reisje van Hoi An naar Da Nang met een private car “taxi zonder taxi boordje), duurt maar 30 minuten! Eerst ontbijten en chillen aan het zwembad, je raad het al het zwembad is vol alleen het terras wordt helemaal verbouwd dus weer geen zwembad 🙁

Aangekomen in Da Nang komen we in ons hotel dat 15minuten lopen ligt van de airport, jaa want morgen gaan we voor 5 dagen naar Phu Quoc en we vertrekken om 06.00uur 😱

Aangekomen bij het hotel melden we ons bij de kassa van een soort buurtsuper en gaan dan met een trap achterin de winkel naar onze kamer. Heel multifunctioneel aangezien de winkel ook gelijk de keuken en de eetkamer is. Kamer zonder raam verder heel netjes! Wij gaan Da Nang nog even verder onderzoeken, lekker aan het strand liggen beetje rond toeren op de scooter. Komen we nar het strand terug in het hotel, komt heel schattig de eigenaresse vertellen dat we onze paspoorten zijn vergeten in Hoi An. Hoe kan dat nou gebeuren, ze verteld maak je niet druk ze worden vanavond nog naar hier gebracht en dan bewaar ik ze voor jullie. Hoe kan het dat we beide helemaal niet meer aan de paspoorten gedacht hebben... hoe stom! Mw. De eigenaresse lijkt heel betrouwbaar en wij gaan maar uiteten, ja wat moet je anders zonder paspoort. We gaan naar een barbecue restaurant, een gat in de tafel met een emmer hete kolen afzuigslang erboven en gaan. Niemand spreekt engels maar met handen, voeten en plaatjes kom je ver. Waarschijnlijk denken die meisje ooh heb je weer 2 toeristen die kunnen dat niet! Dus alles werd voor ons gedaan, wij hoeven alleen maar op te eten hoe fijn is dat. Nog een rondje door de stad en hier en daar wat snaaien en terug naar het hotel en kijken of de paspoorten zijn gearriveerd. Kom je aan met de gehuurde scooter breekt de eigenaresse zowat haar nek met opstaan om de paspoorten terug te geven. Zij lijkt nog blijer te zijn dan wij, echt heel schattig. Hup snel naar bed en morgen vroeg op.

De wekker gaat vroeg, wij zijn voorbereid en zijn met 20minuten klaar voor vertrek. Bij aankomst staat de eigenaresse in de nachtjapon met een afstandsbediening klaar om het rolluik op te laten. Wat een leuk mens is zij zeg en spreekt onwijs goed Engels. Na 15minuten komen we aan op de airport en die is uitgestorven. We hebben druk contact met onze vrienden Jako en Tisja want we zien elkaar bijna weer 🥳 De eerst vlucht van Da Nang naar Ho Chi Minh duurt ongeveer 1,5uur en gaat prima dan 2,5uur overstaptijd. Jako en Tisja zijn ook gezellig op het vliegveld want zij hebben een vlucht eerder dan wij (zij 09.25uur en wij 09.45uur). Leuk leuk leuk opschieten we willen chillen, zonnen en zwemmen dus hoe eerder we er zijn hoe sneller we leggen! Vlucht Ho Chi Minh naar Phu Quoc duurt 50minuten en ja hoor het recht viert zijn zegen de zon straalt en de temperatuur is ook nog eens 32graden. Worden wij daar even warm onthaald daar Jako en Tisja met naambordjes en al te grappig. Snel taxi in en naar het hotel, ligt 10minuten van het vliegveld. Aangekomen is onze kamer nog niet klaar maar we kunnen tijdelijk onze spullen stallen bij Jako en Tisja. Gelijk omkleden en plonsen in het zwembad. Het complex bestaat uit verschillende gebouwtjes waar 2 kamers in zitten. Vandaag doen we niet meer dan zwemmen, zonnen, eten, drinken en weer van vooraf aan beginnen. Onze kamer is in de loop van de middag ook klaar en gaan gelijk even kijken. Ruime kamer met een buiten badkamer, weer eens wat anders dan een open keuken. De eerste keer onder douche gaan was al bijzonder zat gelijk een boomkikker op m’n been. Vanavond gaan we uiteten met kennissen van Jako en Tisja die zij hebben ontmoet tijdens hun Vietnam expeditie, was gezellig. Sinds de vakantie blijven we voor het eerst 5 nachten in 1 hotel, alles is leuk en mooi behalve de bedden! We hebben in Vietnam nog niet zulke harde bedden gehad zeg, zal wel ergens goed voor zijn.

Ooh mijn god de eerst nacht was hels op deze bedden! Aangezien we gister een relax dag hebben gehad zijn we nu weer toe aan avontuur! Scooter gehuurd, ja je vraagt je af alweer, ja alweer! Anders kom je nergens. We zijn met elkaar naar een waterval gegaan en of dat avontuur was. Boven waren er totaal geen toeristen te bekennen en logisch ook. De “weg” er naartoe dat wilde wat. Over zandpaden, door tuinen van mensen, rotswegen, door het bos en op de scooter blijven zitten is dan een kunst hoor geloof mij. Onwijs gaaf om met z’n vieren ergens te zwemmen waar niemand is en daarna opdrogen in de zon. Natuurlijk moeten we ook weer terug maar dan via een andere weg die net zo ellendig is, maar ooh ooh ooh wat hebben we het fijn met elkaar!  Na een seafood lunch waar je op Phu Quoc mee dood wordt gegooid is het tijd om weer te chillen in de zon aan het zwembad en bij te komen van de dodemansrit. Om nog meer cultuur te snuiven gaan we eten op de Night market een soort van braderie van eten, souvenirs, souvenirs, eten en nog meer eten en souvenirs. Leuk ook weer gedaan en kunnen we van het lijstje krassen. We belanden bij sunset beach hele leuke beach club en dan naar het hotel.

Vandaag is unaniem besloten dat we bruin moeten worden. Ja weer op de scooter en naar Sao beach (beach club Paradiso) , volgens google your best friend het mooiste strand van Phu Quoc en misschien wel van Vietnam. Als we er aankomen is er niets van gelogen, wat is het hier mooi en rustig! Bed betalen, bedje bijdraaien, insmeren en leggen maar! Dit is waar we voor naar Phu Quoc zijn gegaan; zon, zee, strand en rust. Ja over vandaag valt verder niet veel meer te schrijven. Niet meer dan dat we uit eten gaan en nog een keer uit eten gaan want de dag is ooh zo zwaar. Potje 30 seconds bier erbij wat een avond. Gelukkig kan Jako tegen zijn verlies.... maar gelachen hebben we.... Trouwens het ontbijt bestaat uit een “buffet” de eerst van de vakantie! De hele vakantie zijn we dood gegooid met omelet en gebakken eieren nu nog steeds. Heel schattig lopen er een paar puppy’s en hondjes door de eettempel, dat waren onze grootste vrienden. Vandaag gaan we weer naar Sao beach op dezelfde scooter bij dezelfde beach club op dezelfde bedjes onder een nog warmer zonnetje. De zonsondergang zou heel mooi moeten zijn, dat moeten we zien daar gaan we naartoe! Aangezien het Vietnamese eten; loempia’s, noodles, rijst gekookt of gebakken en alle rompslomp erbij uit onze neusgaten komt gaan we als cultuurbarbaren uiteten bij de Duitser, pizza en schnitzel gaat het worden... het is tenslotte de laatste avond van Jako en Tisja! Daarna weer een borrel in de beachbar met z’n vieren... waarna wij besluiten met z’n twee nog even Phu Quoc  onveilig te maken. Ja het zou bruisend zijn het nachtleven dus een borrel drinken in DE skybar.... met muziek zo hard dat je niet echt gezellig kan communiceren met elkaar en prijzen waar je ‘u’ tegen zegt besluiten we ook maar te gaan slapen. Want morgen het emotionele afscheid van Jako en Tisja! Niet alleen dat, we gaan ook een boottochtje maken ⛴

JW; We moeten eruit Marv!

Marvin; ga er zelf lekker uit het is te vroeg

JW; Marv opschieten ga douchen

Marvin; 🤬🤬 (ben verder gek op je!)

JW; Gelukkig ze zitten ook nog aan het ontbijt. Kunnen we ze nog gedag zeggen.

Zo tassen gepakt en klaar voor vertrek zitten ze dan hoor! Onwijs gezellig gehad met Jako en Tisja,

We’ll meet again

Dont know where

Dont know when

But I know we'll meet again some sunny day!! Tuurlijk gewoon in Den Haag!

Wij moeten opschieten busje komt zo! In tegenstelling tot onze eerste boottrip op Cat Ba hebben we nu een super de luxe speedboat! Wat gaan we doen;

-varen met de speedboat
-Vissen op vis! Met een loodje, haakje, draad inktvis en een haspel. JW vangt de een naar de ander en marvin vangt NIETS!
-Snorkelen
-Lunchen met onder andere onze eigen gevangen visjes
-Snorkelen, heel mooi stuk met koraal visjes en mooi koraal ook
Terug naar de haven en dan naar het hotel.

Was een leuke dag met een kleine groep mensen vooral Duitsers.

‘S avonds eten met z’n twee... en ja hoor regen! Het schijnt op het vaste land extreem weer te zijn, daar mogen wij ook even van meegenieten. Dan maar afslaan en naar het eerste beste restaurant.... heerlijk gegeten! Maar toch een gemis zo zonder onze vrinden... op de kamer nog paar potjes yathzee (nog heel de vakantie niet gedaan) en slapen maar.... want morgen om 7.45 uur vliegen we naar Ho Chi Minh voor onze laatste 2 nachten vakantie!

Hasta la pasta en een dikke doei!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Andrea scharphof:
    Nice boys!! ❤️😘
  2. Peter:
    27 november 2018
    Geniet van de laatste dagen daar!
  3. Tisja:
    27 november 2018
    Ohhhh... Ik wil terug!!! Het is veel te koud in Nl 😬 En we missen jullie natuurlijk! Wat was t onwijs gezellig mannen... Ik verdenk jullie er echter wel van ons spelletje Yahtzee te hebben gejat 😜 Tot snel!!! En geniet nog lekker! 😘
  4. Dianne in 't:
    27 november 2018
    Valt me mee dat je geen puppy in je rugzak stopt JW. Leuk geschreven Marvin.
    Kuszzzzz goede vlucht terug xxxxxx
  5. Rudy & José:
    27 november 2018
    Wat een geweldige verhalen weer met super mooie foto’s. Top. Geniet nog ff met volle teugen! 🌞🏝🌅
  6. Alieke Markus:
    28 november 2018
    Haha mooi verhaal weer!! Fijn dat jullie zo genieten!! Heerlijk, leuke foto's ook!!💋💋