Hoi An, 16-18 november 2018

24 november 2018 - Phu Quoc, Duong Dong, San Bay Airport, Vietnam

We kijken al dagen uit naar een echt echt echt hotel, dat je daar 5 uur voor op een scooter gaat is misschien wel wat vreemd. Gelukkig was de reis ook door de Hoi Van pass. Vanmorgen vroeg hebben we onze bagage op de bus gezet van Hue naar Hoi An en gezegd tegen de tassen gedraag jullie! Na de rit naar het verlaten waterpretpark en de Hoi Van pass komen we aan in het hotel, nog mooier dan op de foto’s. Bij inchecken moeten we even wachten op de manager, dat betekend meestal niet veel goeds. Tuurlijk hotel is overboekt en we gaan een nachtje ergens anders logeren, morgen worden we naar het hotel verhuisd. Dit was ook heel mooi en ruim maar zonder zwembad waar we juist zo een zin in had. Dan morgen maar lekker zonnen aan het zwembad.

Hoi An is in een woord; prachtig! Allemaal lampionnen in de straten, aan de bomen en  aan en in de huizen. Heel China leek uitgelopen naar Hoi An dus je kon over de hoofden lopen zo druk. Een oud collega is ook in Hoi An, nu we er toch zijn doen we gelijk even een drankje. Die vroeg ga ff mee naar het hostel, zo dat was gezellig maar gelukkig weer terug naar het hotel.

Hoi piepeloi, vandaag gaan we fietsen! Tour door de streek en richting het strand op advies van de hotelmanager naar The Sound of silence (strand van een hostel). Het ziet er allemaal super mooi uit, alleen is het nog geen weer om echt te bakken in de zon. Aangezien wij wat onrustig zijn blijft onze aandacht niet zo heel lang bij het strand en gaan weer fietsen. Dan kom je uit bij een brug met aan beide kanten een heel klein restaurantje verstopt aan een viskwekerij. Die viskwekerij bestaat hier uit plastic vaten aan elkaar gehouden met planken en stalen buizen daar hang je netten in en et voilà een kwekerij. Bestellen in restaurantjes gaat hier trouwens ook bijzonder, je wijst aan wat je wilt hebben (veel Vietnamezen spreken geen Engels) en je wacht af wat je krijgt. Meestal gaat het goed, maar kan ook zijn dat je eerst je dessert, dan je koffie, je voorgerecht en afsluit met een hoofdgerecht, hoe leuk is dat. Vanmiddag kunnen we onze kamer in, nou ja eerder gezegd appartement zo ruim en luxe met een netflix aansluiting. Vanavond gaan we wensenkaarsen op de Thu Bôn (rivier door Hoi An) loslaten. Heel leuk en een bijzondere sfeer, terwijl je weet dat je kaarsje over 100meter door een boot is overvaren. Grotendeels van de Chinezen is door naar de volgende bestemming en Hoi An is veranderd is een romantisch dorpje. We hebben gegeten in een locale foodhal, prijzen om je te schamen zo laag 120000dong (4,50€) 4 gerechten en 2 drankjes maar het eten zo lekker dat je alles wilt proeven. Het enige nadeel is de hygiëne, Rob wordt er niet vrolijk van.

JW; hoor een zwijntje of een vogel

Marvin; ik hoor niets

JW; luister dan ook eens goed! (JW weg ff op onderzoek uit)

Marvin; 🤷🏼‍♂️ oke

Wat denk je! Lopen er ratten ongelogen 50cm met staart en al, niet 1 niet 2 maar overal. We wachten op ons laatste gerecht maar je eten smaakt ineens heel anders. Vanavond naar een bar overal happy hour, komt dat ff mooi uit aan de cocktails en je ontmoet vanzelf mensen. Iets aangeschoten naar bed en morgen gaan we weer als frisse toeristen rond toeren op de scooter. Een tegenvallen het heerlijke zwembad is half vol, whats happend vragen we morgen wel nu te moe.

Omdat wij dit hotel hebben uitgezocht en geboekt hebben voor het zwembad gaan we kant en klaar naar het ontbijt om daarna gelijk het bad in te kunnen duiken. Je raad het nooit! Is het zwembad helemaal leeg! Dat was ze vergeten te vertellen onderhoud, lekker dan hadden we dat geweten hadden we even verder gaan zoeken gister. Het ontbijt maakt een grootdeel goed, de manager garandeert morgen kunnen we zwemmen. Onze tour gaat vandaag naar My Son sanctuary (opgegraven ruïnes van tempels) heel bijzonder. Bijaankomst werden we door de politie van de weg gedrukt omdat er een colonne aankwam met de president van Vietnam en India ook heel bijzonder. We gaan voor een driehoek en rijden door naar Marble Mountain (marmeren berg met verschillende tempels en uitzichten over Da Nang (ja Da Nang is 30min rijden van Hoi An) je komt er niet zomaar eerst even klimmen en klauteren. Terug naar Hoi An beetje bijkomen en klaarmaken voor de laatste avond Hoi An. Vanavond is onze opdrachten zo goedkoop mogelijk uiteten in een restaurant. We hebben als tip gekregen kijk of ze adverteren voor goedkoop bier en proef dat. Ja gevonden bier 5000don/glas (0,19€) en ziet gezellig uit! Eerlijk waar heerlijk gegeten voor 7€ en ram vol zit je. Vanavond gaan we bijtijds naar bed want vorige dagen zijn vrij laat geworden en morgen gaan we terug naar Da Nang om overmorgen door te gaan naar Phu Quoc, daar gaan hopelijk 5dgn bakken in de zon en zo weinig mogelijk doen! Niet vergeten morgen voor we vertrekken uit Hoi An gaan we lekker uitslapen ontbijten en lekker aan het zwembad liggen, nu al zin in!!

1. Dianne in 't:
    24 november 2018
    Bijzonder zeg jullie maken veel mee.
    Nog klein weekje dus geniet en pas op elkaar. 😍
  2. Andrea scharphof:
    24 november 2018
    Oh my god! Die ratten😳
    Weet je wel wat je gegeten hebt?!? 😂
  3. Mieltje:
    Geweldig
  4. Belle:
    25 november 2018
    Leuk lieverds, jullie zijn mijn wekelijkse exotische uitje.
    Vanuit mijn huisje met mijn lieve newborn baby kan ik meegenieten.

Ik vraag me ook wel af waar jullie voor 7€ zo ram vol mee hebben gezeten 🐁..
    Geniet lieverds, lekker ontspannen de laatste dagen.
    Xxxxxxx uit Rijswijk
  5. Alieke Markus:
    25 november 2018
    Jeeee zeg.... Echte avonturiers!!! Lekker zeg die ratten... Ieuwwwww....
    Vin vond Hoi An ook erg gaaf!! Geniet mannen van al deze ervaringen en indrukken!!
    Dikke zoen💋vanuit Nederland
  6. Tonia Devogelaere:
    25 november 2018
    Zo te zien genieten jullie volop. Heerlijk.
    Lekker ontspannen mag ook wel es na zo'n scooter rit.
    Nog veel plezier Tonia
  7. Patricia:
    25 november 2018
    Wat gaaf om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Heel bijzonder!!
    Geniet er nog lekker van saampjes! 💋